A Budavári szervezet 2017. évi tevékenysége, 2018. évi tervek

- Csoport híre

Szervezetünknek 55 tagja van. Minden hónap első keddjén tartunk klubnapot, emellett rendszeresen meglátogatjuk az otthonukban is tagjainkat, beteg társainkat. A klubnap helyét a Budavári Önkormányzat biztosítja, a Bem rakpart 6. szám alatt működő Művelődési Házban.

A klubnapokon egyebek mellett élménybeszámolókat tartunk fontosabb eseményekről, fejtörőket oldunk meg, felolvasást és közös éneklést tartunk. Kiemelten foglalkozunk egészségünk védelmével, az egészséges életmóddal. A kultúrház által biztosított vetítési lehetőség színesebbé tette összejöveteleinket, mivel a programokon készült fotókat és az interneten elérhető rövidebb videókat együtt is megnézhettük. Köszönet érte! Emellett természetesen kirándulásokat és izgalmas kulturális programokat is szerveztünk.

Paksi Atomerőmű, Makovecz-templom, Halászcsárda

Szervezetünk júliusban egy akadálymentes autóbusszal ellátogatott Paksra, ahol megnéztük a híres Makovecz-templomot, a Paksi Atomerőműben pedig a kiállítást. A hazaúton, többek javaslatára, betértünk a dunakömlődi halászcsárdába és megkóstoltuk a ház halászlé-specialitását, amely mindnyájunknak nagyon ízlett.

Kirándulás Paksra akadálymentes busszal

(Paks) Makovecz Imre: A Szentlélek temploma

Veló tanya

Nagy érdeklődésre tartott számot a most már évek óta rendszeresen megszervezésre kerülő augusztusi, egész napos, központi szervezésű kirándulás. Nagylelkű vendéglátónk nemcsak pihenőhelyet, hanem élményeket is biztosított számunkra, ugyanis ez egy akadálymentesített lovas tanya, ahol lovagolásra is lehetőségünk van. Sorstársaink színvonalas műsorról gondoskodtak, majd ebéd után közös átmozgatásra került sor.

Vajdahunyad-vár: orchidea kiállítás

Márciusban kicsi, de annál lelkesebb csapat indult erre a színes programra. A Vajdahunyad-vár akadálymentesített kiállítási területét jártuk be, megcsodálva nem csak a virágkiállítást, hanem a gyönyörű épületbelsőt is.

Ellátogattunk a vecsési káposztafesztiválra, megnéztük a Parlament gyönyörű épületét is.

Rehabilitáció, rekreáció

Mivel Budapest a fürdők városa, így kézenfekvő volt, hogy az itt kínálkozó lehetőségeket igyekszünk elsősorban kihasználni. A Lukács-fürdőbe több alkalommal is szerveztünk programot, hogy a kevésbé terhelhető klubtagjaink is részesülhessenek a gyógyfürdő áldásos hatásában. Veronika Berger mozgásterapeuta havi rendszerességgel tart nekünk a kultúrház tükrös termében jó hangulatú „székes zumba” foglalkozást, amely sokféle mozgásképességgel rendelkező ember számára alkalmas mozgásforma.

Kulturális programok

Az Operaházban júniusban megnéztük a Hattyúk tavát. Több alkalommal jártunk az Erkel Színházban, ahol egyebek mellett láthattuk az Olasz nő Algírban és a Bohém élet c. előadást. Rendszeresen járunk az Operett Színházba, itt megtekintettük például a Luxemburg grófját, a Színház által biztosított, kiemelten kedvezményes jeggyel pedig a Cigánybárót.

A József Attila színházban Molnár Ferenc Üvegcipő darabjának a főpróbájára sikerült jegyet vennünk, teltház volt! Júliusban ellátogattunk a Fővárosi Nagycirkuszba, ahol a Jégvarázs c. előadást láthattuk. A jég és hideg fényei igazán különleges és hűs élményt nyújtottak a nyári kánikulában.

A Műcsarnokban tárlatvezetéssel megtekintettük Az első aranykor c. kiállítást. Emellett ellátogattunk az Országos Levéltárba és a Magyarság Házába. Az önkormányzat jóvoltából a Tabán Moziban havonta egyszer ingyenesen megnézhetünk egy érdeklődésünkre számot tartó filmet.

Szervezetünk részt vett a Mozgássérültek Budapesti Egyesülete által minden évben megszervezett hajókiránduláson. Az akadálymentesített Budapest hajóval Nagymarosra látogattunk tavaly augusztusban, a kirándulás nagyon jó hangulatban telt.

2018. évi programtervek

Klubgyűlések – tervezett tematika

aktuális egészségügyi kérdések megbeszélése

vezetőségi ülésen elhangzottak ismertetése

aktuális ünnepekre készülődés (vers, próza, vetítés) interaktív módon

az előző időszak programjai résztvevőinek élménybeszámolója

előadók meghívása egészségügyi, gazdasági, szociálpolitikai témában

kerületi óvodások, kisiskolások meghívása, együtt ünneplés

felkészülés a következő programokra, pl. színházi előadás tartalmának ismertetése

klubgyűlés után a betegek, távollevők látogatása, értesítése az aktuális történésekről

Tervezett kulturális programok

Erkel Színház jegyelővétel; Marczibányi téri Művelődési ház előadása, Latinovits Színház, József Attila Színház, Új Színház stb. előadásainak látogatása;

Múzeumok, aktuális és állandó kiállítások megtekintése lehetőleg tárlatvezetéssel, akadálymentesített helyszíneken

Cirkuszlátogatás, Szentendrei Skanzen foglalkozással

Kirándulások, egészségmegőrző programok

Kirándulás a Margit-szigetre, az Állatkertbe;

Városliget-Vajdahunyad vári kiállítás és séta a ligetben;

Rózsakert, Tökfesztivál;

Nyitott programok

(Nyitott programjainkon nemcsak kerületi tagokat, hanem minden kerületből szívesen látunk érdeklődőket és olyanokat is, akik nem tagjaink! Kerekesszékesek is jöjjenek bátran!)

Leányfalu – Duna-parti piknik fürdési lehetőséggel; Szentendre-foglalkozás, Tihany-levendula szüret; Érd-Magyarország földrajzi múzeum, Minaret, hajókirándulás;

Gyógyfürdő-látogatás: Hajdúszoboszló, Hévízre bejáratott helyen, a fürdőhöz közeli szálláson, kezeléssel, budapesti fürdők látogatása;

Szeretetfénye alapítvány meghívása – egészségmegőrző foglalkozás

Mozgásterápia: székes zumba Veronika Berger mozgásterapeuta vezetésével a Bem rakpart 6-ban havonta egyszer, minden hónap második csütörtökén 15 órától